Мудрий не той, хто знає, а той, у якого навчаються... Щоб дати учневі хоч один промінь світла і тепла, потрібно виховати в собі ціле сонце... За кожен подих, кожну мить, за кожен злет мій, спуск додолу так вдячна ,Господи, Тобі, за кожен штрих моєї долі... Краси й Добра єднання нехай буде всюди. І стане менше горя й бід. Бо недарма казали мудрі люди: Добро й Краса - вони врятують світ...

Учнівське самоврядування

Газета 1 част.

Газета 2 част.

Газета

Учнівське самоврядування — це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних відносин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості. Основні завдання діяльності учнівського самоврядування - організація життя учнівського колективу, яка реалізуються у залученні всіх його членів до планування, організації, контролю і підбиття підсумків навчальної і суспільно корисної праці. Основна мета — виховати в учнів активну життєву позицію, підготувати їх до дійової участі в демократичному управлінні суспільством. Правова основа діяльності органів дитячого самоврядування: Конституція України;Основні напрями діяльності органів учнівського самоврядування:
       якнайширше залучення дітей та молоді до активної участі в житті колективу, громади;
       розкриття, самовдосконалення та самореалізація особистості; її моральний та духовний ріст;
       захист прав та інтересів своїх ровесників;
       організація просвітницької роботи серед однолітків;
       організація життя та діяльності учнівського колективу;
       підготовка до майбутнього дорослого життя, орієнтовний вибір майбутньої професії.
В основному виділяють дві важливі функції учнівського самоврядування:
1. Забезпечення злагодженої роботи всіх колективів у навчальному закладі, оптимальне рішення повсякденних завдань з урахуванням інтересів учнів, щоб кожному було комфортно і залежало б це від нього.

2. Підготовка учнів до участі у майбутньому управлінні державними і громадськими справами, оволодіння знаннями, вміннями і навичками управлінської діяльності.
Ліцейне самоврядування має кілька рівнів:
1-й рівень – індивідуальний
Кожен учень ліцею має право обрати й бути обраним в органи учнівського самоврядування з урахуванням особистого бажання і рекомендації учнівського колективу, а також виявляти ініціативу при проведенні будь-якої справи, як лілейної так і  групової.
2-й рівень – рівень первинного колективу
Усі учні є членами колективу групи, тому основні питання, пов’язані із життєдіяльністю, вирішуються в первинному колективі. Усі члени колективу відповідно до своїх інтересів вибирають собі напрям діяльності, якою збираються займатись. Кожна група обирає зі свого складу голову й заступника. Із представників складається рада групи. Усі члени ради по черзі виконують роль голови ради. Рада групи має змінний склад, щоб кожний учень міг випробувати свої можливості, проявити ініціативу в будь-якій діяльності.
3-й рівень – рівень колективу освітньої установи
Головним законодавчим органом є вища учнівська рада, що збирається один раз на місяць. До складу ВУР входять представники від кожної групи, лідер ОТМ «Пошук» і представник педагогічної громадськості.





                                                                                     Статут учнівського самоврядування


Правління Учнівського самоврядування від імені учнів Нетішинського професійного ліцею, висловлюючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини — учня та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення Учнівського самоврядування в ліцеї, прагнучи розвинути і зміцнити демокра­тію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед власною совістю, попереднім, ни­нішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає це Положення — основний закон Учнівського само­врядування ліцею.
 Загальні засади
1. Учнівське самоврядування є добро­вільним об'єднанням учнів.
2. Учнівське самоврядування є організа­цією, що складається з людей, створена людьми і для людей. Учні є людьми.
3. Метою учнівського самоврядування є формування в учнів почуття господаря ліцею, групи, вміння співробітничати на принципах парт­нерства, гласності, демократизму.
4. Основною мовою спілкування в ліцеї є державна мова — українська. Учнівське само­врядування дбає про запровадження мови в усіх сферах діяльності ліцею.
5. Учнівське самоврядування сприяє ви­вченню мов міжнародного спілкування.
Права, свободи і обов’язки учнів ліцею
     Учень ліцею – це випускник, як правило, основної чи старшої загальноосвітньої школи, зарахований до ліцею на навчання за програмами  професійно-технічної освіти.
     Права й обов’язки учнів ліцею визначаються законодавством України   та Статутом ліцею.
Учні мають право на:
     1. Належні умови навчання за обраною професією;
     2. Матеріальне забезпечення в період навчання на умовах і в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
     3. Навчання професії за індивідуальною програмою;
     4. Безоплатне користування навчально-виробничою, культурно-спортивною,  побутовою, оздоровчою базами навчального закладу;
     5. Матеріальну допомогу;
     6. Оплату праці під час виробничого навчання і практики  згідно із законодавством України;
     7. Безоплатне медичне обслуговування, користування засобами лікування, профілактики захворювань та зміцнення здоров’я;
     8. Щотижневий відпочинок і канікули протягом  навчального року та після його   закінчення;
     9. Безоплатне оволодіння іншою професією у разі хвороби, що не дає змоги продовжувати навчання за обраною професією;
     10. Додаткову відпустку за місцем роботи, скорочений робочий день та інші пільги, передбачені законодавством для осіб, які поєднують роботу з навчанням;
     11. Продовження освіти за професією, спеціальністю на основі одержаного освітньо-кваліфікаційного рівня, здобуття додаткової освіти відповідно до укладеної з навчальним закладом угоди;
     12. Направлення на навчання, стажування до інших навчальних закладів, у тому числі за кордон;
     13. Участь у науково-дослідній, дослідно-конструкторській та інших видах наукової діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах;
     14. Особисто або через своїх представників участь у громадському самоврядуванні, в обговоренні і вирішенні питань удосконалення навчально-виробничого та навчально-виховного процесу, науково-дослідної роботи, одержання стипендій, організації дозвілля,  побуту тощо;
     15. Участь в об’єднанні громадян;
     16. Безпечні і нешкідливі умови праці та навчання;
     17. Захист від будь-яких  форм експлуатації, фізичного та психічного        насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують права  або   принижують їх честь та гідність.
Учні ліцею зобов’язані:
     1. Дотримуватись законодавства України, моральних та етичних норм;
     2. Виконувати вимоги навчальних програм і системи контролю  знань, умінь,  навичок;
     3. Систематично і досконало оволодівати знаннями, практичними  навичками, професійною майстерністю, підвищувати загальний  культурний рівень;
     4. Відвідувати заняття, в тому числі й за індивідуальним графіком;
     5. Дотримуватись вимог Статуту ліцею, правил  внутрішнього   розпорядку;
     6. Виконувати під час проходження виробничої практики вимоги нормативно-правових актів, які регулюють працю робітників відповідних підприємств,  установ, організацій;
     7. Дотримуватись правил  охорони праці та техніки безпеки під час практичного  навчання і виробничої практики;
     8. Бережно ставитись до обладнання, засобів навчання, що використовуються в навчально-виробничому і навчально-виховному процесі.
     9. Збитки, що навмисно заподіяні учнями ліцею, підприємству, установі, організації, тощо, відшкодовуються ними особисто або за рахунок їх батьків (опікунів) відповідно до законодавства України.
     10.  За невиконання обов’язків і систематичне порушення Статуту ліцею, правил внутрішнього розпорядку ліцею, незадовільну успішність до учня, слухача застосовуються такі заходи впливу, як попередження, догана, відрахування з навчального закладу.
     Порядок накладання дисциплінарного стягнення, відрахування з ліцею визначається його Статутом та правилами внутрішнього розпорядку.
     11.  Учень може бути відрахований з ліцею за:
     - власним бажанням;
     - незадовільну успішність, поведінку;
     - невиконання вимог навчального плану та навчальних програм;
     - вироком суду, що набрав чинності; 
     - грубі порушення навчальної дисципліни або правил внутрішнього розпорядку ліцею.
     Учень при відрахуванні з ліцею може бути атестований за досягнутим рівнем кваліфікації.   
     12. За досягнення високих результатів у навчанні та оволодінні професією, за активну участь у виробничій діяльності та інші досягнення у ліцеї застосовуються наступні форми морального та матеріального заохочення учнів, слухачів: грошова винагорода, почесні грамоти, подяки.


Немає коментарів:

Дописати коментар