Газета 2 част.
Газета
Учнівське самоврядування — це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку
громадянських якостей дитини в системі демократичних відносин виховного
колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та
самодостатності особистості. Основні завдання діяльності учнівського
самоврядування - організація життя учнівського колективу, яка реалізуються у
залученні всіх його членів до планування, організації, контролю і підбиття
підсумків навчальної і суспільно корисної праці. Основна мета — виховати в
учнів активну життєву позицію, підготувати їх до дійової участі в
демократичному управлінні суспільством. Правова основа діяльності органів
дитячого самоврядування: Конституція України;Основні напрями діяльності органів учнівського самоврядування:
–
якнайширше залучення дітей та молоді до активної участі в
житті колективу, громади;
–
розкриття, самовдосконалення та самореалізація
особистості; її моральний та духовний ріст;
–
захист прав та інтересів своїх ровесників;
–
організація просвітницької роботи серед однолітків;
–
організація життя та діяльності учнівського колективу;
–
підготовка до майбутнього дорослого життя, орієнтовний
вибір майбутньої професії.
В основному виділяють дві важливі функції учнівського самоврядування:
1. Забезпечення злагодженої роботи всіх колективів у навчальному закладі,
оптимальне рішення повсякденних завдань з урахуванням інтересів учнів, щоб
кожному було комфортно і залежало б це від нього.
2. Підготовка учнів до участі у майбутньому управлінні державними і
громадськими справами, оволодіння знаннями, вміннями і навичками управлінської
діяльності.
Ліцейне самоврядування має кілька рівнів:
1-й рівень – індивідуальний
Кожен учень ліцею має право обрати й бути обраним в органи учнівського
самоврядування з урахуванням особистого бажання і рекомендації учнівського
колективу, а також виявляти ініціативу при проведенні будь-якої справи, як
лілейної так і групової.
2-й рівень – рівень первинного колективу
Усі учні є членами колективу групи, тому основні питання, пов’язані із
життєдіяльністю, вирішуються в первинному колективі. Усі члени колективу
відповідно до своїх інтересів вибирають собі напрям діяльності, якою збираються
займатись. Кожна група обирає зі свого складу голову й заступника. Із
представників складається рада групи. Усі члени ради по черзі виконують роль
голови ради. Рада групи має змінний склад, щоб кожний учень міг випробувати
свої можливості, проявити ініціативу в будь-якій діяльності.
3-й рівень – рівень колективу освітньої установи
Головним законодавчим органом є вища учнівська рада, що збирається один раз
на місяць. До складу ВУР входять представники від кожної групи, лідер ОТМ
«Пошук» і представник педагогічної громадськості.
Статут учнівського самоврядування
Правління Учнівського самоврядування від
імені учнів Нетішинського професійного ліцею, висловлюючи суверенну волю учнів,
дбаючи про забезпечення прав і свобод людини — учня та гідних умов її життя,
піклуючись про зміцнення Учнівського самоврядування в ліцеї, прагнучи розвинути
і зміцнити демократію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед
власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає
це Положення — основний закон Учнівського самоврядування ліцею.
Загальні засади
1. Учнівське самоврядування є добровільним
об'єднанням учнів.
2. Учнівське самоврядування є організацією,
що складається з людей, створена людьми і для людей. Учні є людьми.
3. Метою учнівського самоврядування є формування
в учнів почуття господаря ліцею, групи, вміння співробітничати на принципах
партнерства, гласності, демократизму.
4. Основною мовою спілкування в ліцеї є
державна мова — українська. Учнівське самоврядування дбає про запровадження
мови в усіх сферах діяльності ліцею.
5. Учнівське самоврядування сприяє вивченню мов міжнародного спілкування.
Права, свободи і обов’язки
учнів ліцею
Учень ліцею – це випускник,
як правило, основної чи старшої загальноосвітньої школи, зарахований до ліцею
на навчання за програмами
професійно-технічної освіти.
Права й обов’язки учнів ліцею визначаються
законодавством України та Статутом
ліцею.
Учні мають право на:
1. Належні
умови навчання за обраною професією;
2. Матеріальне
забезпечення в період навчання на умовах і в порядку, встановленому Кабінетом
Міністрів України;
3. Навчання
професії за індивідуальною програмою;
4. Безоплатне
користування навчально-виробничою, культурно-спортивною, побутовою, оздоровчою базами навчального закладу;
5. Матеріальну
допомогу;
6. Оплату
праці під час виробничого навчання і практики
згідно із законодавством України;
7. Безоплатне
медичне обслуговування, користування засобами лікування, профілактики
захворювань та зміцнення здоров’я;
8. Щотижневий
відпочинок і канікули протягом
навчального року та після його
закінчення;
9. Безоплатне
оволодіння іншою професією у разі хвороби, що не дає змоги продовжувати
навчання за обраною професією;
10. Додаткову відпустку за
місцем роботи, скорочений робочий день та інші пільги, передбачені
законодавством для осіб, які поєднують роботу з навчанням;
11.
Продовження освіти за професією, спеціальністю на основі одержаного
освітньо-кваліфікаційного рівня, здобуття додаткової освіти відповідно до
укладеної з навчальним закладом угоди;
12.
Направлення на навчання, стажування до інших навчальних закладів, у тому
числі за кордон;
13.
Участь у науково-дослідній, дослідно-конструкторській та інших видах
наукової діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах;
14.
Особисто або через своїх представників участь у громадському
самоврядуванні, в обговоренні і вирішенні питань удосконалення
навчально-виробничого та навчально-виховного процесу, науково-дослідної роботи,
одержання стипендій, організації дозвілля,
побуту тощо;
15. Участь в об’єднанні
громадян;
16.
Безпечні і нешкідливі умови праці та навчання;
17. Захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та
психічного насильства, від дій педагогічних
та інших працівників, які порушують права
або принижують їх честь та
гідність.
Учні ліцею зобов’язані:
1. Дотримуватись
законодавства України, моральних та етичних норм;
2. Виконувати
вимоги навчальних програм і системи контролю
знань, умінь, навичок;
3. Систематично
і досконало оволодівати знаннями, практичними
навичками, професійною майстерністю, підвищувати загальний культурний рівень;
4. Відвідувати
заняття, в тому числі й за індивідуальним графіком;
5. Дотримуватись
вимог Статуту ліцею, правил
внутрішнього розпорядку;
6. Виконувати під час
проходження виробничої практики вимоги нормативно-правових актів, які регулюють
працю робітників відповідних підприємств,
установ, організацій;
7. Дотримуватись
правил охорони праці та техніки безпеки
під час практичного навчання і
виробничої практики;
8. Бережно
ставитись до обладнання, засобів навчання, що використовуються в
навчально-виробничому і навчально-виховному процесі.
9. Збитки, що навмисно
заподіяні учнями ліцею, підприємству, установі, організації, тощо,
відшкодовуються ними особисто або за рахунок їх батьків (опікунів) відповідно
до законодавства України.
10. За невиконання обов’язків і систематичне
порушення Статуту ліцею, правил внутрішнього розпорядку ліцею, незадовільну
успішність до учня, слухача застосовуються такі заходи впливу, як попередження,
догана, відрахування з навчального закладу.
Порядок накладання дисциплінарного
стягнення, відрахування з ліцею визначається його Статутом та правилами
внутрішнього розпорядку.
11. Учень може бути відрахований з ліцею за:
- власним
бажанням;
- незадовільну
успішність, поведінку;
- невиконання
вимог навчального плану та навчальних програм;
- вироком
суду, що набрав чинності;
- грубі порушення навчальної дисципліни
або правил внутрішнього розпорядку ліцею.
Учень при відрахуванні з ліцею може бути
атестований за досягнутим рівнем кваліфікації.
12. За досягнення високих результатів
у навчанні та оволодінні професією, за активну участь у виробничій діяльності
та інші досягнення у ліцеї застосовуються наступні форми морального та
матеріального заохочення учнів, слухачів: грошова винагорода, почесні грамоти,
подяки.
Немає коментарів:
Дописати коментар